Velkommen - læs, kig og lad dig inspirere

Du er hermed velkommen til at kigge rundt i min blog, og lade dig inspirere af mine oplevelser og ting jeg oplever. Det kunne være lysten kom til selv at opleve?



mandag den 28. marts 2011

HVEM HAR TAGET MIN NUTELLA!?! (lørdag d.26/3)

Okay! Det er weekend, og vi er alle sammen i Yankari. Et skønt natur område, med den lækreste varmekilde! Det er lørdag (eller det er mandag idag, men det skete i lørdags), og i skal nu høre en vild historie!:
Hjem fra safari og tilbage i kilden.
Den er bare så lækker!
Den er 37 grader varm, men føles behagelig afkølende fordi vejret er så varmt.
Sissel og jeg går tilbage til vores værelse, fordi alle afrikanerne vil tage billeder med os, også selvom vi siger nej!
Vi svømmer væk. Men de følger efter og omringer os nærmest. Det er en rigtig ubehagelig oplevelse, så vi vælger at stå op.
Da vi sidder og snakker om det på vores værelse, falder snakken også på bavianerne.
(De er over det hele på dette smukke sted og man skal tage sig i agt, og for alt i verden LÅSE døren!)
Der havde været en bavian inde og kigge på naboværelset, fordi de ikke havde haft låst døren (bavianerne er smarte, de kan selv åbne – og de gør det hvis der ikke er låst.)
Vi snakker om det var dumt af dem, sådan at udfordre skæbnen på den måde.
Lige efter det er sagt pusler det ved døren, jeg når lige at spørge hvem det er, da døren går op, og ind kommer en bavian på størrelse med mig!! F***!!! Hvad gør man så!??
Jeg flyver hen over sengen og Sissel står bag døren. Vi tager det helt stille og roligt. Den flår kiksene (som Sissel og jeg sad og dyppede i nutella), til sig fra sengen og begynder og spise. Dens øjne farer rundt i værelset for at lokalisere mere mad. Den er halvt på gulvet, halvt på hjørnet af sengen. Sissel står ved siden af mig, og vi har ikke mulighed for at komme ud, da det betyder at gå forbi den – og den er farlig.
Mine tanker kører rundt og rundt.
Hvordan får vi den ud?
Hvad gør vi hvis den angriber?
Hvordan kommer vi ud?
Går den af sig selv?
Vinduerne har jerntremmer for – vi kan ikke komme ud!?
Sissel er ved siden af mig, hun har et håndklæde i hånden. Spørger om hun vil kaste det?
Nej! Det vil bare ophidse denne kæmpe bavianhan, som allerede er alt for tæt på.
Slangebøssen!!
Det eneste de respekterer! – den er i Sissel taske, som ligger i den anden side af sengen.
Sissel holder øje. Jeg slænger mig hen over sengen, holder øje med bavianen, og får fat i tasken. Åbner!
Hvor er den?!
Begynder at mærke at jeg ryster. Jeg er bange. Sissel er der, tanken trøster mig.
Sissel holder øje, og jeg flår taskens indhold ud. Jeg finder slangebøssen.
Vi siger høje dybe lyde for at få dens opmærksomhed.
Den ser slangebøssen! Jeg truer. Den viser respekt, og bliver bange. Den vender sig for at gå, men beslutter sig alligevel for lige at tage vores nutella med i farten.
Sissel løber hen og lukker døren, vi flækker af grin (chok reaktion).
Jeg ryster over hele kroppen, og vi holder om hinanden.
Da vi kommer ud sidder bavianen med hele snuden nede i vore næsten hel fyldte nutella! Øv!
Vi skyder på den med slangebøssen. (får afreageret lidt på chokket)
Flere timer efter dæmre det virkelig for os:
Der var en bavian på vores værelse!
De er helt vild farlig!
Det kunne virkelig have gået galt!
Vi er begge bange for at sove.
Vi sikre værelse efter bedste evne: Dørene er låst, vinduerne er dobbelt tjekkede, der er skubbet et bord hen foran døren, så vi kan høre, hvis der kommer nogen ind!
Vi har uddelt opgaverne: Sissel tænder lys, jeg finder slangebøsse, hvis der skulle ske noget.
Vi har sten på hver side. Slangebøsse og lommelygte ligger mellem os.
Vi falder i søvn. Jeg drømmer om bavianen, og vågner hele tiden – det eneste gode ved natten: aircondition.

Man ved man er i Afrika, når ens nutella bliver stjålet af en bavian!  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar